Mindfulness a její přínosy pro zvládání symptomů menopauzy

Jít zpět | 11.09.2020 (10:13)  Pro jednotlivce

Nerezignujte na aktivní a kvalitní život ani v menopauze

  • Je vám více než 45 let a máte aktivní přístupe k životu?
  • Jste ochotná zapojit se do unikátní studie přínosů mindfulness* pro kvalitu života v menopauze?
  • Obtěžují vás některé z doprovodných projevů menopauzy?

Návaly horka / noční pocení?

Zvýšenou únava a vyčerpání?

Nespavost?

Bolesti při pohlavním styku / zvýšenou suchost sliznic ?

Změnu libida?

Proměnlivost nálad?

 

Menopauza může být jako horská dráha. Obvykle se snažíme ignorovat nebo potlačit nepříjemné změny, které se dějí v našich tělech a přejeme si, aby nebyly. Mezi příznaky patří nejen ztráta menstruace, návaly horka a pocení. Mnohem méně se mluví o zvýšené únavě, nespavosti, změnám libida, bolestem při pohlavním styku a zvýšené suchosti pochvy.

Medicínská pomoc pro zvládání menopauzy je omezena především na hormonální podporu.

Výše popsané příznaky přímo ovlivňují Vaši kvalitu života, sebevědomí, rodinný život, vztahy, práci a zdraví. Ale nejste v tom samy. Dosavadní světové výzkumy naznačují, že mindfulness může pomoci s příznaky menopauzy.

Zapojte se do studie zaměřující se na zjišťování přínosů mindfulness pro ženy v menopauze, subjektivní vnímání symptomů menopauzy a jejich vlivu na kvalitu a aktivitu života. Cílem studie je objasnění přínosů mindfulness praktik v tomto citlivém a přelomovém období života ženy.

 

Pojďte s námi objevovat přínosy mindfulness pro zvládání symptomů menopauzy.

Přihlaste se do 8-týdenního mindfulness výcviku (skupinový nebo individuální / prezenční nebo online)

Vyplňte krátký dotazník a odpovězte na několik otázek v osobním rozhovoru. ( zašleme vám na váš email )

 

Co je mindfulness?

  • mindfulness (česky všímavost) je schopnost záměrně věnovat pozornost přítomnosti „teď a tady“, čili neodkládat život „na potom“
  • přispívá výrazně ke snížení stresu a zvýšení životní spokojenosti
  • učí nás být k sobě a svým potřebám laskavější
  • dovoluje nám rozpoznávat svoje automatické vzorce chování a myšlení a tím je snadněji měnit

 

U mě existuje přímá úměrnost: čím více stresu, tím více návalů. Nejprve jsem k nim pociťovala odpor. To jejich zvládání jen zhoršovalo. Díky mindfulness jsem se naučila lepší strategii. Zastavit se a pozorovat to. Občas začnu pociťovat zvědavost a to se pak z návalu stává zajímavý a méně obtěžující zážitek.

Romana, 52 let

 

 

 

Chcete se zúčastnit nebo máte jakýkoli dotaz?

 

Napište nám na email marcela.roflikova@mindfulness-institut.cz nebo zavolejte na tel. 720 247 378. Rádi vám zodpovíme vaše dotazy. 

 

O STUDII

Zatím nebylo provedeno mnoho studií a výzkum je tak stále „v plenkách“. Publikované studie nasvědčují, že mindfulness může být efektivním nástrojem pro zvládání projevů provázejících menopauzu a zlepšení kvality života1. U žen, které prošly 8-týdenním mindfulness výcvikem se výrazně zlepšila kvalita spánku2 a podle studie3 mezinárodně uznávané prestižní americké lékařské výzkumné kliniky Mayo může být mindfulness spojena se zmírněním projevů menopauzy a souvisejícího stresu. Vědci také zjistili, že mindfulness může být zvláště užitečná pro ženy v menopauze, které zápasí s podrážděností a úzkostmi3. Mindfulness se zdá být i klinicky významným nástrojem při snižování míry obtěžujících symptomů a strachu u žen, které trpěly především návaly horka a nočním pocením4.

 

Záměrem naší studie je zjistit přínosy mindfulness pro zvládání symptomů menopauzy.

 

  

 

Co je to
mindfulness

Schopnost záměrně věnovat pozornost tomu, co se děje v přítomném okamžiku,a to bez posuzování, hodnocení a očekávání. Jak funguje? Vytvořením adekvátního kontaktu s tím, co …

Kalendář veřejných programů

Seznamte se s nabídkou veřejných programů pro nejbližší období. Pokud nenajdete to, co potřebujete, napište nám.

Organizace podporující mindfulness

kniha Všímavost
reference
Mindfulness v médiích sekci